Sós perec tej-, glutén- és tojásmentesen

Sós perec tej-, glutén- és tojásmentesen

Ez a perec belül puha, kívül ropog. Klassz lehet bármikor, csak úgy elnassolni, vagy akár diéta esetén is (nem csak mentes diéta, hanem mondjuk valamilyen vírus bekapásakor is, amikor már nagyon unjuk a klasszikus krumpli-rizs-pirítós-keksz négyest).

Hozzávalók a tésztához:

300 g gluténmentes liszt (én most Schar B lisztkeveréket használtam)
1 kis dobozos (250 ml) növényi krém (én most Alro rizs főzőkrémet használtam)
7 g útifűmaghéj (vagy + 2 ek liszt, de jobb nem kihagyni, ettől sokkal rugalmasabb lesz a tészta)
15 tápióka keményítő (vagy + 1 ek liszt, de ez is jót tesz a perecnek, “búzalisztesebb” állagúvá teszi)
30 g olaj
15 g friss élesztő
10 g só
25 g cukor (vagy ennek megfelelő édesítő)




Mérjük le a hozzávalókat és dolgozzuk ki a tésztát jó alaposan. Nem árt, ha a rizskrém langyos, így a kelesztési folyamat hamarabb beindul. Ha a tészta összeállt, osszuk 12 részre, leginkább akkor, ha 12 mini perecet szeretnénk, nem mondjuk egy nagyot. Vagy esetleg 4 közepest. Netán 6 kissé kisebb közepest.

Na jó, most hagyom abba, szóval formázzunk belőle kedvünk szerint annyi perecet, amennyit szeretnénk. Tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe és hagyjuk  kelni.Ha úgy döntöttünk, hogy megkelt, kenjük le őket olajjal – ez a lépés el is hagyható – majd toljuk forró, 180 fokos sütőbe. Amikor már majdnem kész, vegyük ki és pacsmagoljuk tele a közben kikevert sóhabbal.

 

Hozzávalók a sóhabhoz:

2-3 ek liszt
só (liszttel megegyező mennyiségű)
víz

A sóhabhoz csak simán, kanállal keverjük össze a sót és a lisztet annyi vízzel, hogy tejföl sűrűségű legyen – és toljuk vissza a sütőbe. Süssük készre az egészet, aztán jól együk meg.





Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..